اهمیت مصرف پروتئین برای ورزشکاران

 

آیا ورزشکاران به پروتئین بیشتری نسبت به افراد عادی نیاز دارند؟

بله! میزان پروتئینی که شما مصرف می نمایید باید بالا باشد تا با سطح فعالیت های ورزشی شما، مطابقت پیدا کند.

دکتر کریسی کندال، می گوید مصرف 0.8 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن برای بدنسازان، ورزشکاران و هر فردی که مرتبا ورزش می نماید؛ بسیار کم است.

 

دکتر کریسی کندال در مقاله “شما باید هر روزه چه میزان پروتئین مصرف نمایید” می گوید: اعم از اینکه شما یک دونده یا یک ورزشکار در باشگاه هستید؛ شما به متوسط میزانی از پروتئین جهت پشتیبانی از بهبود و ترمیم ماهیچه های خود نیاز دارید. درحقیقت، مطالعه ها نشان می دهند که ورزشکاران به بیش از دو برابر پروتئینی که افراد بدون تحرک مصرف می نمایند؛ نیاز دارند.

در یک بیانیه ای، جامعه بین المللی تغذیه ورزش می گوید؛ مصرف پروتئین بین 1.4 تا 2.0 گرم به ازای هر کیلو از وزن بدن برای افراد فعال، نه تنها خوب نیست؛ بلکه می تواند روند رشد عضلات را بهبود بخشد. در یک بیانیه مشترک، متخصصین تغذیه کانادا، آکادمی تغذیه و دیابت، و دانشکده درمان ورزشی آمریکا توصیه نمودند که برخی از ورزشکاران می توانند از بالای 2.3 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن یا حدود 1 گرم به ازای هر پوند از وزن بدن ، بهره مند گردند.

 

دکتر کرسی کندال می گوید، هر چه تمرین فشرده بیشتری انجام دهید؛ شما باید پروتئین بیشتری در آن محدوده را هدف قرار دهید. اگر شما یک شخص فعال هستید و ورزش های پیشرفته انجام نمی دهید؛ دکتر داگلاس کالمن، در موسسه Bodybuilding.com در دوره تغذیه تناسب اندام، میزان حدود 1 گرم پروتئین به ازای هر پوند وزن را توصیه می نماید.

برای بدست آوردن اطلاعات دقیق تر و دریافت مشاوره تغذیه با کارشناسان وزنه در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *