غذای تند و بدنسازی

رابطه بین غذای تند و بدنسازی

اسم غذاهای تند و گرم که می‌آید اکثر ما یاد کشورهایی مانند هند و مکزیک می‌افتیم.غذاهای تند تاریخچه و قدمت دیرینه دارند.یکی از محبوب‌ترین غذاها در سراسر جهان غذاهای تند می‌باشد.درکشور ما هم این نوع غذا طرفداران زیادی دارد.امروز به مناسبت روز جهانی غذای تند می‌خواهیم شما را بیشتر با فواید، مضرات، تأثیراتش روی بدن و رابطه بین غذای تند و بدنسازی آشنا کنیم.

هر نوع ماده غذایی دارای اثراتی روی بدن و سلامتی می‌باشد.فلفل و ادویه‌جات تند هم از این امر مسثنی نمی‌باشد.اگر از طعم این ماده‌ی غذایی خوشتان می‌آید یا برعکس باب میلتان نیست با خواندن این مقاله شاید نظرتان عوض شود و رژیم غذایی خود را تغییر دهید.

رابطه بین غذای تند و بدنسازی

باید و نبایدهای غذای تند

چرا باید غذای تند بخوریم؟

1.می‌توانید عمر بیشتری داشته باشید! جالب است بدانید که رژیم غذایی تند واقعاً می‌تواند زندگی شما را طولانی کند.پژوهش‌های محققان نشان می‌دهد افرادی که حداقل 1 بار در هفته غذای تند استفاده می‌کنند طول عمر بیشتری دارند.اما با این وجود پژوهشگران معتقدند باید تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

2.می‌توانید لاغر شوید و وزن خود را کاهش دهید! یک خبر خوش برای کسانی که می‌خواهند لاغر شوند! این گزینه برای کسانی که تنبل هستند و حوصله ورزش کردن ندارند می‌تواند جالب باشد.به دلیل وجود ماده کپسایسین در غذاهای تند متابولیسم بدن افزایش می‌یابد و سبب چربی سوزی و کاهش وزن می‌شود.از طرفی غذاهای تند زودتر سیرتان می‌کند و با مصرف حجم کمتری از غذا نسبت به حالت عادی سیر می‌شوید.اما باید بگوییم که راه اصولی رژیم غذایی مناسب همراه با ورزش کردن است.

3.انرژی مثبت دریافت کنید! فلفل‌های تند موجب نشاط و شادی می‌شوند و هورمون‌های مثبت مغز را فعال می‌کند.همچنین انرژی‌های منفی مانند ترس، استرس و افسردگی را کاهش می‌دهد.

4.می‌توانید سیستم‌های تنفسی خود را بهبود بخشید.فلفل‌های تند مجراهای مسدود تنفسی به را باز می‌کند. به همین دلیل است که وقتی بوی فلفل را استشمام می‌کنید عطسه می‌کنیم. و به کسانی که دچار برونشیت، آسم، سینوزیت، آسم و … می‌باشند، کمک می‌کند.

5.مصرف فلفل و غذاهای تند خواص درمانی و پزشکی دیگری دارد که بد نیست آنها را هم بدانید.کاهش فشار خون، کاهش چربی خون، جلوگیری از بیماری‌های قلبی، کاهش خطر لخته شدن خون، بهبود گردش خون و ضد سرطان بودن از خواص بی‌نظیر این ماده می‌باشد.

6.به دلیل وجود کپسایسین در فلفل چیلی، در کاهش درد عضلانی و مفصلی مؤثر می‌باشد.

7.فلفل به دلیل داشتن ویتامین ث موجب بهبود سرما‌خوردگی می‌شود.

مضرات فلفل

چرا نباید غذاهای تند بخوریم؟

1.اگر زخم معده دارید فلفل مصرف نکنید! حتماً بارها برایتان پیش آمده که با مصرف فلفل در دهان و معده‌تان احساس سوزش کنید، اگرچه بعضی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند که فلفل باعث زخم معده می‌شود ولی باید بگوییم فقط به تشدید آن کمک می‌کند و در صورتی که ناراحتی معده دارید فلفل مصرف نکنید.

2.مصرف غذاهای تند در طولانی مدت می‌تواند به غدد چشایی آسیب برساند، به همین دلیل است افرادی که غذاهای تند مصرف می‌کنند بعد از مدتی تندی غذا آنها را اذیت نمی‌کند.

3.اگر شما ندانید ولی به فلفل حساسیت داشته باشید ممکن است مصرف آن منجر به کهیر، جوش، خارش، قرمزی پوست و عوارضی از این دسته گردد.

4.برای داشتن خواب آرام خوردن این غذاها توصیه نمی‌شود زیرا موجب بی‌خوابی می‌شود.بنابراین سعی کنید در شب و قبل از خواب غذای تند نخورید.

5.زنان حامله و شیرد ه باید سعی کنند غذاهای تند مصرف نکنند چون موجب تحریک سیستم عصبی جنین و نوزاد می‌شود.

کدام داروها با مصرف فلفل تداخل دارند؟

مصرف فلفل قرمز و فلفل سبز با داروهای مهار کننده آنزیم مبدل آنژیوتانسین مانند کاپتوپریل و انالاپریل موجب سرفه می‌شود و باعث افزایش غلظت سرمی داروی پروپرانولول می‌شود.بد نیست که بدانید مصرف داروهای تیروئید با فلفل اثر دارو را کاهش می‌دهد.در صورت مصرف داروهای معده و گوارشی هم باید مراقب استفاده از این ماده غذایی باشید.درکل اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید قبل از استفاده از فلفل و غذاهای تند با پزشک معالج خود مشورت کنید.

بدنسازی و فلفل

فلفل و بدنسازی

این بخش برای کسانی که قصد ورزش کردن دارند می‌تواند مفید باشد، جالب است که بدانید بین فلفل (غذای تند) و  بدنسازای ارتباط معناداری وجود دارد پس با ماه همراه باشید.

فلفل‌ تند، فلفل شیرین، فلفل دلمه‌ای و غذای تند همگی دارای ویتامین ث هستند.حتی می‌توان گفت از غنی‌ترین منابع ویتامین ث می‌باشد.

ورزش بدنسازی یکی از ورزش‌هایی است که علاوه بر تمرین، تغذیه مناسب خیلی مهم است.یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید در رژیم غذایی بدنسازان باشد ویتامین ث است.اما بسیاری از بدنسازان به این ویتامین توجه نمی‌کنند.

ویتامین ث نقش مهمی در تشکیل کلاژن دارد.هر چه مقدار آن بیشتر باشد اهمیتش در بلند کردن وزنه‌های سنگین و تمرینات فشرده بیشتر به چشم می‌خورد.از طرفی به دلیل اینکه ویتامین ث موجب افزایش کلیگوژن در عضلات و کبد می‌شود، برای بدنسازان و ورزشکارانی که جهت مسابقه رژیم دارند مهم می‌باشد و باید در رژیم غذایی خود قرار دهند و به بدنسازان کمک می‌کند تا بعد از تمرینات ورزشی ریکاوری شوند و باعث کاهش خستگی می‌شود.همچنین برای رشد و ترمیم بافت‌های بدن ضروری است.

شما هر هدفی که دارید، اگر می‌خواهید لاغر شوید، قوی‌تر شوید، در مسابقات شرکت کنید، سایزتان را زیاد کنید، فقط تناسب اندام داشته باشید یا حتی هیچ کدام از اینها قصد شما نمی‌باشد ویتامین ث به دلیل فوایدی که دارد یکی از ویتامین‌هایی است که باید در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

در پایان امیدواریم این مقاله مفید واقع شده باشد و از آن استفاده کرده باشید.با توجه به شرایط جسمانی خود اگر می‌توانید از نعمت این ماده غذایی برخوردار شوید ولی هیچگاه افراط نکنید تا به عوارضش دچار نشوید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *