دستگاه روئینگ

10 فایده برتر دستگاه روئینگ

به احتمال زیاد شما هم وقتی وارد باشگاه می‌شوید و در آن قدم می‌زنید با نگاه به دستگاه‌ها این سوال از ذهن شما عبور کرده که هر کدام از این دستگاه‌ها چه فایده‌ای دارند و چه اهدافی را دنبال می‌کنند. و اما دستگاه روئینگ؟ دستگاه روئینگ چه فوایدی میتونه داشته باشه؟

ما اینجا 10 فایده استفاده از دستگاه روئینگ رو برای شما مطرح می‌کنیم که بهترین راه برای دستیابی به تناسب‌اندام است:

1- ورزش ایروبیک مؤثر

مهم نیست که سن شما چقدر است. یک برنامه تناسب‌اندام که شامل ورزش هوازی(یا ورزش ایروبیک) باشد مهمترین عامل برای سلامتی کل بدن شماست. فواید ورزش ایروبیک منظم عبارتست از کاهش وزن، افزایش استقامت و تقویت سیستم ایمنی بدن. همچنین اندورفین آزاد شده هنگام ورزش، خلق‌وخوی و کیفیت خواب شما را بهبود می‌بخشد. به علت نیاز به استفاده از گروه‌های عضلانی اصلی، دستگاه روئینگ یک روش بسیار مؤثر جهت افزایش ضربان قلب و اکسیژن مصرفی بوده و یک ورزش هوازی موثر است. مقاومت قابل تنظیم بر روی اکثر ماشین‌های روئینگ این امکان را به شما می‌دهد که به آسانی ضربان قلب خود را بالا ببرید همچنین به آرامی آن را به حالت استراحت برگردانید.

2- کاهش وزن

کاهش وزنتمرین منظم با دستگاه روئینگ در سوزاندن کالری و حجیم کردن عضله‌ها کمک می‌کند و انرژی را افزایش می‌دهد. تمرین با یک با دستگاه روئینگ به طور متوسط 600 کالری در یک ساعت می‌سوزاند. بر روی یک دوچرخه ثابت بدون درگیری بازوها  شما نیاز به 78 دقیقه راندن برای برابری با 60 دقیقه تمرین با ماشین روئینگ دارید. ترکیب تمرین مداوم با دستگاه روئینگ با مصرف غذای سالم و رژیم متعادل، یک روش بسیار عالی برای دستیابی به اهداف تناسب‌اندام می‌باشد.

3-ورزش بالاتنه

همانطور که انتظار میرود ماشین روئینگ یک ورزش بالاتنه فوق‌العاده را فراهم می‌کند. قایقران‌ها هنگام تمرین عضلات شانه‌ها، عضلات مثلثی بزرگ در قسمت فوقانی پشت و ماهیچه لت در قسمت تحتانی پشت را تقویت می‌کنند. فواید داشتن شانه‌ها و پشت قدرتمند، طرز ایستادن(قوز را ازبین می‌برد) را بهبود می‌بخشد و کمر درد را کاهش می‌دهد، علاوه بر تقویت پشت، ماشین روئینگ همچنین یک تمرین بسیار عالی برای عضلات جلو بازو، سینه و شکم است که باعث ساختن یک میان‌تنه قوی می‌شود. از آنجا که شما نیاز به نگهداری یک دستگیره محکم به جای پارو دارید شما باید دستها و مچ‌های قویتری را توسعه دهید علاوه بر اینکه این امر مزیت بزرگی برای هر شخصی می‌باشد، برای کسانی که ورزش‌های کوهنوردی و یوگا انجام می‌دهند بسیار لذت بخش است.

4- ورزش پایین‌تنه

شاید یکی از بهترین فواید ماشین روئینگ ورزش پایین‌تنه باشد. در واقع، علاقه‌مندان به قایقرانی فکر می‌کنند قایقرانی در درجه اول یک تمرین پایین تنه است. هنگام تمرین از جمله ماهیچه‌های اصلی پا که درگیر می‌شوند عضلات چهارسر را در قسمت فوقانی و جلو ران هستند، علاوه بر این ماهیچه‌های ساق پا و باسن نیز درگیر می‌شوند. ساخت پاها و باسن قوی به شما کمک خواهد کرد که بسیار جذاب و خوش فرم به نظر برسید. ورزش پایین تنه، باعث می‌شود که کالری‌ها را با سرعت بیشتری بسوزانید. تمرینات مقاومتی بر روی یک ماشین روئینگ علاوه بر اینکه استقامت و حجم عضلات را افزایش می‌­دهد، یک روش بسیار عالی برای حفظ انعطاف‌پذیری و تعادل است.

5- ورزش هوازی کم فشار

دوچرخه ثابتبرای افرادی که دارای اضافه وزن هستند یا مشکلات مفصلی دارند، ورزش‌های پرفشار بیشتر از اینکه مفید باشد ریسک محسوب می‌شوند. ماشین روئینگ یک جایگزین عالی برای کسانی است که قادر به انجام تمرینات تحمل وزن مانند دویدن، کوهنوردی، پیاده روی و یوگا نیستند. حرکت قایقرانی، طبیعی و کم اثر بوده و حداقل فشار را روی مفاصل وارد می‎کند. مانند دو چرخه ثابت، روئینگ برای جلوگیری از آسیبهای احتمالی بسیار عالی هستند و همچنین یک روش بسیار عالی برای تقویت و کشش زانو پس از جراحی می‌باشد. با توجه به اینکه برگشتن آسیب یک نگرانی است، شما می‌توانید با استفاده از فرم قایقرانی صحیح، ریسک خود را به حداقل برسانید. وضعیت قایقرانی درست به شما اجازه می‌دهد که پاهای خود را به کار گیرید و فشار را از پشت خود بردارید.

6- افزایش استقامت

افزایش استقامتتمرینات ماشین روئینگ شاید در ابتدا خسته‌کننده باشد اما در بلندمدت مزایای استفاده منظم از آن باعث افزایش استقامت خواهد شد و به شما انرژی بیشتری خواهد داد، انرژی بیشتر به معنای انجام بیشتر کارهایی است که دوست دارید. از آنجا که ورزش قایقرانی یک ورزش قلبی عروقی است و تمام گروه‌های عضلانی اصلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد این دستگاه یک سر و گردن بالاتر از سایر تجهیزات ورزشی است. استفاده منظم از دستگاه روئینگ باعث افزایش استقامت و بالا بردن متابولیسم می‌شود.

7- راحت

راحتتنها به این علت که شما در روی آب با یک قایق قایقرانی متصل به اسکله زندگی نمی‌کنید به این معنی نیست که از فواید حرکات مشابه قایقرانی لذت نخواهید برد. شما می‌توانید یک دستگاه روئینگ که توانایی خرید آن را داشته باشید جهت استفاده در منزل برای آسودگی و راحتی بیشتر خریداری کنید. البته گاهی اوقات ممکن است تمرین در باشگاه انگیزه زیادی بدهد و چالش بیشتری را نسبت به تمرین فردی ایجاد کند. تمرینات سبک و قابل دسترس نظیر قایقرانی بسیار جذاب و عالی است چون شما می‌توانید از دوست ورزشی خود جهت ایجاد انگیزه استفاده کنید.

8- قابل‌خرید بودن آن

ارزانبا اینکه که خرج کردن پول برای یک دستگاه روئینگ با کیفیت بالا کار بسیار سنجیده‌ای است ولی شما می‌توانید بسیاری از دستگاه‌های روئینگ پایه را پیدا کنید که مقرون‌به‌صرفه باشد. شاید شما در باشگاهتان به دستگاه روئینگ دسترسی داشته باشید ولی اگر قایقرانی ورزش اصلی شما است، می‌توانید با خرید آن در بلند مدت  در پول خود صرفه جویی کنید.

9- سهولت استفاده

سهولت استفادهاگر شما مبتدی بوده و در اول راه ساخت هیکل خود هستید، ممکن است پیچ و خم دستگاه‌های ورزشی پیچیده در باشگاه باعث نگرانی شما شده و موجب شود سر خود را تکان دهید. اما نگران نباشید تمرین روی یک دستگاه روئینگ یادگیری نسبتاً ساده‌ای دارد و برای تمام سنین و برای هر سطح از توانایی ایده آل است. این خیلی مهم است  که هنگام تمرین، از استفاده تکنیک‌های قایقرانی مناسب اطمینان حاصل کنید چون به شما در هر دو موضوع هم حداکثرسازی تأثیر تمرین و هم حداقل سازی آسیب‌های احتمالی کمک خواهد کرد. پاهای شما باید به صورت ایمن به رکاب با ساق پای خود که با زاویه 90 درجه بر روی زمین قرار گرفته ، متصل شود. بهتر است که پشت خود را صاف نگهدارید. شکم و میان تنه خود را درگیر کنید و مشابه حالت پارو زدن در آب، پارو بزنید. شما در کمترین زمان آن را یاد خواهید گرفت.

10- سرگرم کننده بودن

اگر ورزش کردن چیزی است که شما از آن هراس دارید خیلی سخته که خودتون رو برای انجام آن با انگیزه نگه دارید. داشتن یک برنامه تناسب‌اندام که از آن لذت ببرید، کلید موفقیت شماست. چون تمرینات قایقرانی تمام بدن را درگیر می‌کند شما را در هنگام انجام آن متعهد نگه می‌دارد. علاوه بر این شما می‌توانید با افزایش مقاومت تمرین، خود را بیشتر به چالش بکشید تا جاییکه شما یک قایقران تمام فصل شوید. اسپیکرهای خود را کوک کنید و همگام با ریتم موسیقی مورد علاقه خود پارو بزنید. برنامه مورد علاقه خود را در تلویزیون نگاه کنید  و یا یک دوست ورزشی را برای تشویق اضافی به کار گیرید.

انتخاب یک برنامه ورزشی می‌تونه چالش بزرگی باشه به ویژه اگر شما مبتدی باشید. تناسب‌اندام به این معنی نیست که خودتون را برای یک پیاده‌روی سخت آماده کنید. همانطور که دیدیم استفاده از یک ماشین روئینگ یک راه بسیار عالی برای بهبود سلامت کلی است علاوه بر آن کم فشار بوده و برای هر سنین و در هر سطح آمادگی جسمانی آسان و مناسب است، یک وسیله بسیار عالی برای کاهش وزن، افزایش دهنده استقامت و حجم عضله می‌باشد، این دستگاه چندین گروه عضلانی اصلی را تحت تأثیر قرار داده و به شما کمک می‌کند که هم بالاتنه و هم پایین تنه خود را هم زمان توسعه دهید. مهمتر از همه استفاده از دستگاه روئینگ بر روی پمپاژ قلب و ریه‌ها تأثیر می‌گذارد. و یک ورزش هوازی جدی را موجب می‌شود.

 فکر کنم شما هم به این نتیجه رسیده باشین که دستگاه روئینگ از اون دستگاه‌هایی که با یه تیر میشه چندتا نشون زد و می‌ارزه که باهاش تمرین کنیم و شاید به باشگاه تجاری و یا خونه‌­گیمون اضافه کنیم. کارشناسان ما در شرکت وزنه آماده پاسخوگویی و ارائه مشاوره برای شما عزیزان هستند.

بیشتر بخوانید

فواید و مضرات طناب زدن

فواید و مضرات طناب زدن

اگر شما به دنبال اضافه کردن کمی سرگرمی و خلاقیت به تمرین‌هایتان هستید در نظر ...

 

2 دیدگاه برای “10 فایده برتر دستگاه روئینگ”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *