آموزش نحوه افزایش حجم عضلات بازو

آموزش نحوه افزایش حجم عضلات بازو

 

۳ نکته بسیار مهم از دید کریستین گیتن برای افزایش حجم عضلات دوسر بازو:

چگونه وزنه را می‌گیرید و چگونه آن را بلند می‌کنید، هر دو موضوع کلیدی برای دستیابی به رشد بیشتر عضلات دوسر بازو هستند.

برای داشتن عضلات زیبای بازو دو بخش علمی و هنری وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

بخش علمی شامل رعایت نکات (تمرینات متداوم، تعداد تکرار حرکات، مقدار وزنه مورد استفاده، زمان استراحت بین ست ها) می‌باشد.

بخش هنری از آزمون و خطا و کسب تجربه از سال‌ها تمرین بدست می‌آید که به معنای این است که کدام حرکات باعث افزایش رشد و کیفیت عضلات می‌شود. اگر شما فرد مبتدی هستید نمی‌توانید در کمترین زمان به فرم ایده آلی خود برسید چون نیاز به تجربه، دانش و انجام صحیح حرکات دارید که با کمک گرفتن از مقالات و مربیان مجرب می‌توانید در کمترین زمان به نتایج بسیار عالی برسید.

در اینجا ۳ نکته کلیدی که طی ۱۸ سال تمرین و کسب تجربه بدست آورده‌ام را به شما می‌گوییم:

۱-نحوه گرفتن میله دمبل:

احتمالا تا حالا به چگونگی گرفتن دمبل در هنگام تمرین جلو بازو فکر نکردید و خیلی از ورزشکاران هم به این موضوع فکر نمی‌کنند ولی من سعی می‌کنم که وسط میله دمبل را در دستانم بگیرم بصورتی که انگشت کوچیکم در برابر دمبل قرار بگیرد.

همانطور که مقدار وزن دمبل را سنگین می‌کنم تمرکز خودم را برای سنگینی دمبل از دست نمی‌دهم و دامنه حرکتی را از نقطه شروع تا پایین ترین نقطه با آرامش انجام می‌دهم که در عمل رفت و برگشت صحیح موجب افزایش حجم و تفکیک عضلات می‌شود.

طریقه درست گرفتن میله باعث این می‌شود که شما دیگر نگران دامنه حرکتی نباشید و فقط برای بلند کردن دمبل تلاش کنید.

 

۲-با انجام حرکات انفجاری سایز عضلات را افزایش دهید:

برای تمرین عضلات دوسر به طور کامل، مچ دستم را تا جایی که می‌توانم رو به بالا می برم، مانند حرکت جلو بازو دمبل تک تک که تا جای ممکن دست را جمع می‌کنیم بطوریکه کف دست مقابل بازو قرار بگیرید و همین عمل را در حرکت برگشت انجام می‌دهیم تا جاییکه دست صاف شود که همین باعث کشیدگی و شکل و فرم گرفتن عضلات دوسر بازو می‌شود.

شما ممکن است فکر نکنید که یک چرخش ساده از مچ دست تا حد زیادی کمک کند تا یک پیک بازو زیبا  ایجاد شود. پس از همه، عضله دوسر یک عضله آرنج-فلکسور است، درست است؟ بله، اما آنها همچنین به بالا بردن مچ دست شما کمک می کنند. بنابراین در حرکت بازو با دمبل تا زمانی که به نقط رفت یعنی بالا بردن وزنه برسید مچ دستتان را صاف نگه دارید و در حرکت برگشت به سمت نقطه شروع زاویه مچ دستتان را تغییر بدهید و بصورت موازی بگیرید که همین حرکت باعث ایجاد پیک بازو و زیبایی بیشتر عضله می‌شود.

 

     ۳.گرفتن صحیح هالتر در دست:

اگر فکر می‌کنید فقط هالتر را بگیرید و حرکت را انجام بدهید باعث رشد عضلات می‌شود در اشتباه هستید باید به نحوی هالتر را در دستانتان بگیرید که در انجام حرکت مچ دستتان نشکند ودر عمل رفت و برگشت باعث آسیب رساندن به رشد عضلات نشود.

 

تمرکز با قصد بر روی رشد عضلات که بسیار مفید است:

یک ترفند بسیار عالی این است که در حین تمرین تجسم کنید عضلات شما در حال رشد و شکل گرفتن هستن که همین باعث افزایش جریان خون و هایپرتروفی در عضلات بازو می‌شود و شما خیلی زود به نتیجه دلخواهتون میرسید.

اولین باری که به این نکات توجه کردم سایز عضلات بازوهام و کاهش دادم و بعد با تمرکز و انجام این تمرینات به عضلاتم شکل و فرم دادم و شما را تشویق به انجام این نکات می‌کنم.

برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از کارشناسان وزنه کمک بگیرید .

 

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *