تمرین با کش ورزشی CX در خانه

تمرین با کش ورزشی CX در خانه

کش ورزشی سی ایکس وسیله پرکاربرد و بسیار خوبی جهت انجام تمرینات کششی و قدرتی و عضلانی در خانه است. شما می‌توانید با داشتن این کش‌های بدنسازی در خانه در هر سطحی که هستید ورزش کنید.

کش‌های CX مانند دستگاه‌های آزاد بدنسازی دارای سطوح مقاومتی مختلفی هستند که هر کدام برای یک سطح از تمرینات مناسب است.

با کش‌های بدنسازی CX می‌توانید تمرینات بی‌نطیری را تجربه کنید. حرکات زیادی را با این وسیله ساده ورزشی می‌توانید انجام دهید. در اینجا به آموزش و معرفی برخی از این تمرینات می‌پردازیم تا بدون نیاز به وسیله‌ی خاص و تنها با یک کش آنها را انجام دهید.

زیر بغل تک دست با کش cx

زیر بغل تک دست

یک سر کش را به یک نقطه امن ببندید و طرف دیگر کش را با یک دست بگیرید، سپس دست دیگر و پای مخالف را مطابق شکل جمع کنید و بعد از یک مکث کوتاه دست و پا را به حالت اولیه برگردانید.

جلو بازو با کش cx

جلو بازو

این یک تمرین بسیار مفید برای تقویت عضلات جلو بازو است و جهت تکمیل تمرینات خود می‌توانید آن را انجام دهید.

ابتدا با دوپا روی کش بایستید سپس دو سر کش را با دو دست بگیرید و دست‌ها را به آرامی به سمت سینه جمع کنید و مجدداً دست‌ها را مطابق شکل کنار پاها قرار دهید.

سرشانه با کش cx

پرس شانه

همان‌طور که از اسمش مشخص است این حرکت برای تقویت عضلات شانه فوق‌العاده است.

روی کش بایستید و پاها را به عرض شانه باز کنید و دو طرف کش را بگیرید سپس دست‌ها را  تا جایی که با زمین موازی می‌شود باز کنید و بعد از یک مکث کوتاه دوباره به حالت اولیه باز گردانید.

پشت بازو جفت با کش سی ایکس

پشت بازو جفت دست

برای انجام این حرکت ابتدا یک سر کش را به یک میله و یک جای محکم که سطح بلندی دارد وصل کنید. و درحالتی که به جلو خم شده‌اید و با دو دست سر دیگر کش را بگیرید و دست‌ها را از پشت سر به جلو بیاورید.

پشت بازو تک دست یا کش cx

پشت بازو تک دست

یک دست خود را ثابت کنار پا قرار دهید و یک سر کش را بگیرید و با دست دیگر از پشت سر طرف دیگر کش را گرفته و  به آرامی دستتان را از پشت سر به سمت بالا بیاورید.

زیر بغل با کش سی ایکس

زیر بغل ایستاده

ابتدا یک سر کش را به یک محل محکم وصل کنید و سر دیگر را با دو دست بگیرید و دستانتان را تا حد امکان مطابق شکل زیر به عقب بکشید و بعد از مکث کوتاهی به حالت اولیه برگردانید.

زیر بغل نشسته با کش سی ایکس

زیر بغل نشسته

یک سرکش را به یک محل امن ببندید و روی زمین بنشینید و سر دیگر را با دو دست بگیرید و دستانتان را تا جایی که امکان دارد به عقب بکشانید و بعد از یک توقف کوتاه به حالت اولیه برگردانید.

لانگ با کش cx

لانگز دست جمع

یک پای خود را وسط کش قرار دهید، در حالی که آرنج‌ها نزدیک بدن است و زاویه ۹۰ درجه دارد دو سر کش را بگیرید. و پای دیگر  را به آهستگی خم کنید به طوری که زانوها دارای زاویه ۹۰ درجه شوند.

اسکوات با کش cx

اسکوات

ابتدا وسط کش قرار بگیرید و دو سر کش را بگیرید. سپس تا جایی که زانوها دارای زاویه ۹۰ درجه می‌شود و ران‌ها موازی قرار می‌گیرند شروع به نشستن کنید.

پرس سینه خوابیده با کش سی ایکس

پرس سینه خوابیده

ابتدا در حالتی که وسط کش زیر بدنتان قرار دارد بخوابید و هر سر کش را با یک دست بگیرید. سپس دست‌ها را به صورت یکی در میان به سمت بالا بیاورید.

امیدواریم با انجام تمرینات فوق در خانه و یا هر جای دیگر از مشکلات و عوارض کم‌تحرکی که همه‌ی ما امروزه با آن روبرو هستیم جلوگیری کنید و همچنین اگر می‌خواهید یکی از این کش‌های پرکاربرد را داشته باشید می‌توانید به سایت شرکت وزنه مراجعه کنید و کش cx را سفارش دهید.

[posts grid_columns=”3″ limit=”3″ offset=”0″ content_length=”114″ hide_readmore=”yes” title=”بیشتر بخوانید” category=”معرفی”]

محصولات مرتبط

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *